У більшості випадків, коли людина хоче захистити своє авто, вона розглядає тільки сигналізації в надії, що від зазіхань і грошових втрат. Але ж це самообман, тому що сигналізація від слова сигналізувати і вона виконує найпростішу функцію: оповіщає власника про те, що з автомобілем щось відбувається. Сигналізація StarLine виконує додатково ще дуже важливу функцію – вона захищає від несанкціонованого відкривання електронним способом (кодграббер). «А що ще потрібно?» запитаєте Ви і в якійсь мірі матимете рацію, особливо з огляду на той момент, що сигналізація виробляє блокування запуску двигуна поки вона знаходиться в режимі охорони. А якщо вивчити всі неприємні ситуації, які можуть осягнути Ваш транспортний засіб, поки він стоїть на парковці, можна виявити досить велику кількість небезпечних моментів, крім цифрового взлому.
Звідси висновок: що б захистити свій автомобіль, необхідно відноситись к цьому питанню відповідально, а саме зайнятися побудовою повноцінного охоронного комплексу, в якому обладнання захищає від конкретних можливих ситуацій. Досить часто клієнти вживають фразу «це не той автомобіль» або «навіщо мій автомобіль комусь потрібен», але ж як власник Лада 2108, так і власник Audi S4 (можете вибрати будь-який варіант бюджетного авто і не бюджетного) буде розчарований, вийшовши вранці на вулицю і виявивши розбите скло/зниклу сумку/зовсім відсутнє авто.
Приклади злому або викрадення авто
Під інтерес зловмисників потрапляє абсолютно будь-який транспортний засіб, та звичайно ж деякі марки авто більш вимогливі до захисту через більшого ризику викрадення, але такі історії з життя покажуть реальну картину:
- Водій однієї оптової компанії, який розвозить замовлення на своєму особистому авто (Lanos), їздив день у день за єдиним маршрутом. В результаті через деякий час поки він на черговому магазині віддавав товар і підписував документи, його машину зламали кодграбером і забрали обладнання на суму, яка набагато перевищує трьохмісячну зарплату даного співробітника;
- Дівчина приїхала на Toyota Camry V55 в улюблений ТРК за покупками, вийшовши з магазину з великими сумками вона спокійно зняла авто з охорони і відкрила багажник. Все, що зробив зловмисник – це швидко сів за спиною у дівчини в автомобіль і натиснув кнопку старт/стоп. Далі педаль газу і дівчина в сльозах, та звичайно ж як тільки двигун буде заглушений повторне натискання start/stop нічого не дасть, адже ключа немає поруч, але це вже й не потрібно;
- Бізнесмен, почувши в автосалоні (спеціально не вказуємо марку) заповітну фразу «штатний іммобілайзер», вирішив додати тільки блокіратор селектора вибору передач. І все було б добре, якби вночі йому просто не розбили скло з проникненням в салон авто. Замінивши блок сертифікації в салоні, зловмисник прописав свій ключ і ось тут спрацював захист перемикача КПП, але є нюанс – під капотом у більшості авто можна легко «включити» першу передачу, чим і скористався злодій;
- Студент економив гроші на обідах і купив собі перший автомобіль Жигулі 2101, він був спантеличений тільки проблемою «де взяти гроші на бензин і нові комплктуючі?». Але доля його чотириколісного друга була інша: місцеві хлопці з району вирішили розважити себе драйвовими поїздками. Згорнули цугалік замка дверей і провернули личинку замку. Емоції молодого хлопця не можна передати словами, тому що знайшовши свою класику, після довгої біганини по дворах, він зрозумів: двері розбити об стовп, а магнітола Pioneer і зовсім покинула своє законне місце.
І подібних історій тисячі, деякі з них закінчуються тільки нервами, тому що є повне КАСКО, а деякі – досить великими фінансовими втратами. Кожної з цих ситуацій можна було уникнути вдавшись до тих чи інших методів захисту авто: десь достатньо було б сигналізації, десь додаткового іммобілайзера з включеним режимом «антипограбування», а десь був потрібен додатковий замок капота.
Охоронний комплекс
Подібний термін включає в себе набір захисних елементів, які максимально прибирають вразливі місця автомобіля. Обмежень в плані захисту немає, але необхідно розуміти: деякі елементи є першорядними і основними, а деякі другорядними і не завжди обов'язковими.
Так, наприклад, в більшості моделей марки BMW АКБ знаходиться в салоні, а отже встановлювати замок капота з метою усунути можливість знеструмлення сигналізації не має ніякого сенсу (за умови відсутності прихованих реле блокувань в підкапотному просторі). Охоронний комплекс або захист автомобіля складається з:
- Сигналізація як основа, щоб у Вас завжди було розуміння того, що відбувається з авто;
- Додаткові модулі до сигналізації, такі як GSM і GPS. Завдяки їм Ви завжди будете на зв'язку з автомобілем і не має значення, наскільки далеко він знаходиться, а так само у Вас є можливість швидкого реагування і відстеження;
- Замок капота – захист підкапотного простору, щоб прибрати можливість знеструмлення електроніки, а так само закрити доступ до прихованих блокувань. Можливі два способи управління: через іммобілайзер – замок відкриється після запуску двигуна за умови наявності мітки; через реле від сигналізації - замок відкриється при знятті сигналізації з охорони; Додатковий іммобілайзер. Звичайно ж у всіх сучасних авто є штатний, але в більшості випадків він вразливий для системи «хвиля» або простого кодграбера;
- Цифрове реле блокування від сигналізації(не плутайте зі звичайним 5- контактним). Його завдання – здійснювати блокування двигуна поки сигналізація знаходиться в режимі «охорона», а цифрове спілкування з основним блоком сигналізації прибирає можливість усунути блокування замкнувши проводку з салону автомобіля;
- Маяк – можливі два типи (постійно фіксують траєкторію руху і закладки, призначені для пошуку авто в разі його повного викрадення з ключами/ мітками/брелоками від авто). Як правило, використовується другий тип в комплексі, а перший як самостійне обладнання на авто, де більше немає нічого або стоїть проста сигналізація. Але можна встановити і обидва – таким чином, навіть якщо зловмисники вирвали сигналізацію з GSM/GPS, у Вас залишається моніторинг через маяк, а в разі підготовленого викрадення авто з перевіркою GSM сигналу і усуненням маяка для моніторингу, у Вас залишається прихований маяк-закладка, що виключений до певного періоду і нічого не випромінює;
- Замок КПП – розумне рішення за умови установки замка капота або замка КПП з підкапотним захистом;
- Штирі в двері – на жаль жодна сигналізація не захистить авто від згортання личинки замка дверей, тому додаткові штирі в двері – єдине рішення, що перешкоджає проникненню в авто, але необхідні грамотна установка і обов'язково обладнання, здатне правильно ними управляти;
- Блокування радіоканалу – підпір штатного радіоканалу, необхідний на авто з безключовим доступом, тому що вони уразливі для подовження штатного радіоканалу (система «Хвиля»);
- Блокування рульового вала – перевірений роками метод захисту, але не дає 100% впевненість в тому, що авто не покине місце, де Ви його залишили;
- Бронювання стекол – найбільш ефективний з другорядних методів захисту. Тільки цей спосіб дійсно може захистити Вас від розбиття скла і проникнення в салон авто;
- Перепіновка OBD-роз'єму – найпростіший спосіб захисту. Обрізається штатна фішка і робиться перехідник. Так само можна зробити розрив ланцюга OBD роз'єму, поки сигналізація знаходиться в охороні або мітка від іммобілайзера відсутня;
- «Сейф» на блок управління – механічний захист, що не дозволяє замінити блок на свій або підключити до нього обладнання. Як правило, виготовляється самостійно установниками;
- Вторинна авторизація – даний метод можна назвати захистом від крадіжки ключів, тому що перед поїздкою необхідно пройти додаткову авторизацію (кнопки на кермі, телефон по BT, додаткова мітка);
- Секретки на диски – не дивлячись на те, що в сигнализаціях встановлен датчик нахилу, він не захистить Вас від зняття колеса, а лише сповістить про початок дії;
- Герконовий датчик на люк бензобака – сучасні автомобілі позбавлені даної проблеми, але існує величезна кількість авто з прямим доступом до бензобаку. Спрацьовує аналогічно відкриттю дверей;
- Салонні датчики об'єму – їх пряме завдання передати на сигналізацію імпульс про те, що в салон авто проникли, тому що датчик удару, як правило, не реагує на розбиття скла;
- Нестандартні звукові сигнали – звичайна сирена вже не завжди зупиняє зловмисника і мало хто з перехожих реагує на її спрацьовування і саме з цієї причини установка ексклюзивних сирен має сенс, як втім і установка додаткової сирени в салоні;
- Виділяти авто з «сірої маси» – нанесення аерографії це найбільш екзотичний спосіб захистити авто від угону, але цілком дійовий, тому що збут даного авто на перепродаж уже не має сенсу.
Підсумок
Зрозуміло, що ставити на кожен автомобіль весь перелік не має сенсу. На більшості авто достатньо буде 30-70% з усього озвученого вище, а десь і зовсім декільких пунктів. Але існують автомобілі, де крім цього списку, додатково реалізовано ще чимало варіантів захисту – наприклад, бронювання кузова від пострілу або проколу. Що ставити, а що ні – вирішувати тільки Вам, а при необхідності Ви завжди можете звернутися до нас за консультацією в підборі охоронного комплексу StarLine!