Ставлення і підхід автомобіліста до захисту свого транспорту від викрадення вирішує долю обох:
- ті, хто демонстративно обмежуються базовою сигналізацією, невиправдано покладаючи на неї найбільші очікування, зрештою можуть перейти в статус пішохода;
- ті, хто комплексно та усвідомлено підходять до вибору необхідного обладнання, з огляду на штатні слабкі місця автомобіля, зможуть насолоджуватися поїздками доти, доки самі цього воліють.
Як перейти з однієї категорії в іншу, дотримуючись траєкторії позитивного результату? Звернутися за допомогою до додаткового замка капота, який наділений однією з головних ролей у повноцінному охоронному комплексі.
- Професійний погляд: що таке замок капота? навіщо він потрібен?
- Поширені сценарії злому замка капота.
- Особливості додаткових замків капота: різновид і відмінності.
- Рекомендації фахівців StarLine щодо замків капота для авто.
Професійний погляд: що таке замок капота? навіщо він потрібен?
Що таке замок капота?
Замок капота – захисний механізм, який відповідає за блокування підкапотного простору. Зовнішній вигляд і принцип роботи пристрою обумовлені саме тим, до якого типу він належить: механічний або електромеханічний.
Спираючись на міжнародні стандарти безпеки, штатні замки капота (що встановлює автовиробник) були виключені з переліку охоронних засобів. Тому ці пристрої є лише кріпленням, що утримує капот в закритому стані.
Навіщо потрібен замок капота для авто?
Надмірно широке й абстрактне поняття «блокування підкапотного простору» передбачає кілька важливих можливостей захисту від:
- від’єднання ланцюгів блокування (створення «сейфа» для блокувань, зроблених установником);
- вимкнення сирени (збереження здатності привертати увагу оточення);
- від’єднання акумулятора (за чим слідує вимкнення охоронної системи);
- підміни блоку керування двигуном (істотна частина автовиробників тримає штатний іммобілайзер у блоці керування двигуном, заміна якого становить рівно половину від роботи викрадачів);
- легкого розбирання передньої частини автомобіля (бампер, крила, фари тощо).
Поширені сценарії злому замка капота
Самостійна робота кожного з компонентів захисного комплексу не здатна повноцінно протистояти напору викрадачів, докорінно змінюючи стан речей спільними зусиллями. Отже, і наявністю спеціального інструментарію зловмисників для злому замків капота складно кого-небудь здивувати.
Високу популярність продовжують мати вандальські методи, навіть за умови наявності великого вибору інструментів, – лом і механічний гвинторіз. Однак зустрічаються і більш делікатні підходи, наприклад наступний алгоритм:
- проникнення в салон;
- відкинення ручки капота;
- виламування декоративної решітки, якщо її наявність передбачена автомобілем (або альтернативні варіанти отримання доступу до зони замків);
- використання пневмоподушки, піднімаючи кришку капота;
- маркування штиря (звичайна позначка маркером допоможе виявити наявність «протиспилювавння»);
- робота шабельною пилою з ножівковим полотном;
- викривлення штиря зубилом;
- повторна (остаточна) робота шабельною пилою.
Варто зазначити, що наявність захисту від спилювання і захисного кожуха на замку капота, які багато хто помилково вважає непотрібними аксесуарами, здатні значно ускладнити роботу викрадачів, перемикаючи їх увагу на інший автомобіль.
Рекомендуємо також розглянути повноцінну комплектацію охоронного комплексу в статті.
Особливості додаткових замків капота: різновид і відмінності
Пропозиції сучасних виробників захисту від викрадення ділять замки капота на 2 основоположних типи: механічні та електромеханічні.
Механічні замки капота мають більш вузьку спрямованість, лише трохи торкаючи питання захисту. Популярність пристроїв зосереджена на ралійних компаніях, які мають одну мету – стримувати закритий стан капота на високій швидкості.
Електромеханічні замки капота вже призначені безпосередньо для захисту транспорту від викрадення, передбачаючи універсальні та модельні варіанти. А сама назва обумовлена наявністю страхувальної петлі для відмикання замка капота.
Електромеханічний замок капота StarLine L11
Обов'язково запам'ятовуйте розміщення запасної петлі, яка допоможе відчинити капот у разі виснаженого акумулятора.
Поширеним місцем для встановлення петлі вважається колісна арка, що вкрай не рекомендують робити фахівці із захисту. Критерієм хорошої схованки стане необхідність піддомкратити машину, зняти захист або виконати інші маніпуляції.
Деякі майстри роблять екстрене живлення на замок капота (реле) з наступним алгоритмом роботи: в салоні знаходяться 2 дроти, подається живлення, сигналізація/реле перевіряє наявність мітки, відмикається капот.
Модельні замки капота
Цей тип пристроїв розробляється індивідуально під кожен конкретний автомобіль, аби ставати у штатні пази. І в переважній більшості випадків модельні замки капота блокують лише скобу. Отже, очевидна простота й відсутність проблем залишаються ключовим пріоритетом для офіційних автомобільних дилерів.
Хоча бренд StarLine не виробляє модельні замки, автовласники в індивідуальному порядку можуть уточнювати наявність сторонніх пристроїв у фахівців інтернет-магазину, оскільки вони активно використовуються для захисту сучасних моделей транспорту (починаючи з 2015-2016 рр.).
Цей вид пристроїв згадувався в статтях-проектах захисту StarLine для Форд Фокус 3, Nissan Qashqai тощо.
Універсальні замки капота
Фахівці, які відчувають пристрасть до авторських встановлень, часто віддають свою перевагу саме універсальним замкам капота, що забезпечують більше простору для творчих ідей. Простіше кажучи, де майстер захотів або придумав, там він і встановлює замок капота. У деяких випадках може знадобитися доопрацювання самого капота, аби закріпити універсальний замок надійно й щільно, приховуючи його від викрадачів.
Зі свого боку, універсальні замки капота StarLine передбачають 2 види пристроїв:
- універсальний замок капота із запиральним елементом (StarLine L11/L11+);
- універсальний замок капота, який встановлюється в розрив штатної ручки відмикання замка капота (StarLine L21/LD12).
Універсальний замок капота зі встановленням в розрив штатної ручки відмикання розривають безпосередньо трос, тому:
- якщо замок капота замкнутий – трос роздертий, ручка знаходиться в холостому ходу;
- якщо сигналізація знята з охорони – трос замикається, при смиканні ручки тягнеться гачок.
Цей тип універсального замка безперешкодно ставиться на будь-який автомобіль, проте захисні функції спрямовані виключно на заборону відчинення капота з салону. отже, залишається доступ до замку ззовні, особливо в машинах з великими радіаторними ґратами, наприклад Mazda CX 5, через які можна пробратися дротом, лінійкою тощо.
Замки капота StarLine L21 і LD12 виробляються не на заводі StarLine, а сторонніми компаніями. Різниця між ними полягає лише в конструктивних особливостях, залишаючи принцип роботи обох без будь-яких відмінностей.
Електромеханічний замок капота StarLine L21
Цей вид пристроїв був рекомендований у проекті захисту для VW Jetta (2011-2019 рр.).
Універсальний замок капота із запиральним елементом призначений для захисту від стороннього втручання з боку вулиці, представляючи найнадійніший вид замків капота.
Основна різниця між StarLine L11 і L11+ полягає в комплектації. Останній пристрій має:
- маркери (саморізи для позначки обраного місця встановлення замка капота);
- планку у формі літери Г (запобігає скрученню механізму);
- трубку проти спилювання (важливість її наявності наочно доводить наведений алгоритм злому замків капота).
Різниця в грошовому еквіваленті мінімальна, особливо з огляду на можливі втрати, тому сенс в економії відсутній зовсім.
Наприклад, електромеханічний замок капота StarLine L11+ використовувався в проектах захисту StarLine для Lanos і Skoda Octavia A5 (2005-2012 рр.).
Короткий висновок щодо електромеханічних замків капота
- Найнадійніші замки – універсальний із запиральним елементом (StarLine L11/L11+);
- Оптимальні для встановлення – модельні замки капота;
- Найпростіші та універсальні замки – замок капота зі встановленням у розрив (StarLine L21/LD12).
Рекомендації фахівців StarLine щодо замків капота для авто
- Замок капота обов'язково повинен мати механізм керування (цифрове реле, радіореле або окремий іммобілайзер), який радимо підбирати з фахівцями для отримання ефективного результату.
Корисна інформація щодо цієї теми представлена в статті «Як захистити автомобіль від викрадення за допомогою StarLine».
- Замок капота потребує щорічного сервісного обслуговування, аби усунути ймовірність затинання (максимально допустима часова перерва між перевірками 2 роки).
- Якщо Ваш автомобіль проходив реставрацію передньої частини, є ймовірність виникнення труднощів при встановленні модельного замка капота.
Професіоналізм StarLine в комплексному захисті транспорту від викрадення
Можливість одночасно враховувати й потреби власника, й вразливості автомобіля – прерогатива фахівців інтернет-магазину StarLine, які постійно поповнюють свій досвід новими проектами.
Однак усвідомлений підхід до використання охоронного обладнання, як і будь-якого іншого компонента автомобіля, повністю покладається на власника, вимагаючи належної уваги та догляду.