Повноваження автосигналізації стандартно обмежені набором функцій і блокувань, інформація про які надає доступ до практично безперешкодного викрадення транспорту. Змінити сталий стан речей здатний охоронний комплекс і досвідчений установник, отже, варто почати з найбільш ефективного доповнення – прихованих реле блокування.
Прийнятний рівень починається з кількості блокувань від 2 до 3, проте фахівці рекомендують вдаватися до 3-5. Крім того, блокування повинні відповідати наступним критеріям:
- прихованість;
- коректність;
- відсутність помилок на приладовій панелі машини;
- неможливість швидкого усунення, що трапляється, наприклад, з бензиновим насосом.
Актуальні реле блокування StarLine
Асортимент СтарЛайн передбачає 4 різновиди додаткового захисту – реле:
- дротові – R4 і R7;
- бездротові – R6 і R6 ECO;
- керують замком капота – R4 і R6;
- не керують замком капота – R7 і R6 ECO.
Тому індивідуальний вибір автовласника ґрунтується на власних потребах й уподобаннях.
StarLine R4
Реле R4 – однопровідне реле, в якому використовується цифровий (!) закодований сигнал, що і відрізняє його від звичайного 5-контактного реле, яке входить в комплектацію всіх систем. Керує пристрій як блокуванням, так і замком капота. А корпус реле повністю вологозахищений, надаючи широкий вибір місць для встановлення.
Кодове реле StarLine R4
Детальніше про згадану відмінність:
- якщо на звичайне реле подати живлення – воно замкнеться, подібно вимикачу світла, піддаючись будь-якому джерелу;
- R4 очікує саме цифрового сигналу від охоронної системи, а зашифрований алгоритм спілкування аналогічний взаємодії брелока й блока сигналізації. Тому зняти блокування може виключно блок сигналізації. Ба більше, реле прописується в головний блок, виключаючи можливість підміни.
Це обладнання було залучено фахівцями StarLine в проєктах захисту для автомобілів Lanos, Renault Duster і Skoda Octavia A5.
StarLine R6
Реле R6 – підкапотний блок керування, що використовує Bluetooth-протокол. Може самостійно керувати блокуванням, замком капота (відмикати/замикати електромеханічні замки) і сиреною у разі зникнення сигналу з охоронного комплексу.
З огляду на особливе під’єднання сирени до StarLine R6, і залишаючи традиційні варіанти – до сигналізації – позаду, виключається і прокладання проводів з підторпедного простору (блок сигналізації) в підкапотне (радіореле, замок капота, сирена).
Підкапотний блок StarLine R6
Зауважте, вже на цьому етапі помітна необхідність встановлення замка капота. Пропонуємо розглянути тематичні статті:
«Електромеханічний замок капота StarLine: можливості та вразливості»
«Найкращий захист від викрадення – комплексний. Що може запропонувати StarLine?».
Крім того, реле R6 має датчик вимірювання температури двигуна (передбачений у всіх сигналізаціях з автозапуском) й акселерометр, завдяки чому можливе блокування за рухом автомобіля. Наприклад:
- викрадач пробрався в салон транспорту та від’єднав блок сигналізації;
- реле розпізнає ці дії, роблячи невдалі спроби зв'язатися з системою;
- викрадач включає запалювання автомобіля;
- R6 активує блокування з початком руху (після трьох блокувань двигун можна завести тільки з активною сигналізацією і введенням екстреного коду зняття з охорони).
Екстрений код зняття з охорони сигналізації, який розміщено на червоній карті/вкладці, є обов'язковим до запам'ятовування. Зверніть увагу на статті:
«Що робити, якщо сигналізацію необхідно зняти з охорони, а брелока немає?»
«Що таке режим «Пляж» від StarLine?»
Отже, робота додаткового реле блокування R6 імітує роботу іммобілайзера, активуючи блокування до моменту знаходження своєї «мітки» – сигналізації.
Реле R6 виступало також елементом додаткового захисту в проєктах StarLine для: Ford Focus 3, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Juke тощо.
StarLine R6 ECO
R6 ECO – цифрове мікрореле блокування двигуна, що працює також через радіоканал з сигналізаціями 6 і 7 покоління з індексом «BT». Фактично воно складається з 2 слабострумних реле, тому не призначене для сильних блокувань, наприклад блокування двигуна.
Пристрій передбачає роботу на розрив мікроланцюгів або шунтування датчиків. Отже, для посиленого захисту фахівці рекомендують використовувати R6 ECO спільно з R6, щоб викрадач займався усуненням дрібних помилок, що з’являються на приладовій панелі через R6 ECO, коли R6 виконує головне блокування двигуна. Блокування не залежать один від одного, наприклад, за часом можливі:
Цифрове реле блокування двигуна StarLine R6 ECO
- одночасне виконання, розриваючи 2 датчики;
- почергова активація, зберігаючи вказаний інтервал.
Зверніть увагу, StarLine R6 ECO не має свого захищеного корпусу, а знаходиться в термозбіжній трубці, вимагаючи більш сприятливого місця встановлення. Вибирайте перевірених установників, які зможуть реалізувати приховане встановлення дротового захисту в салоні.
Це реле передбачає також акселерометр, зберігаючи актуальність блокувань за рухом.
StarLine R7
Реле R7 під’єднується через дріт, проте не подібно R4, а залучаючи спеціальну шину StarLine BUS. Головна відмінність R4 від R7:
- R4 «вішається» на один провід, а якщо на цей провід під’єднано кілька R4 і з'являється імпульс «увімкнути блокування» – реле спрацюють одночасно, блокуючи відразу 2 ланцюги.
- R7 зі своєю шиною StarLine BUS працює інакше. Коли в шину потрапляє інформація, то кожне реле перевіряє кінцеву точку її призначення. StarLine BUS – це якась подоба CAN-шини в автомобілі. Тобто кожне реле буде очікувати своєї команди, аби використовувати його для реалізації функцій комфорту (наприклад, підігрів, світло, відмикання/замикання ЦЗ).
Цифрове реле блокування двигуна StarLine R7
Присутні 2 незалежні блокування та акселерометр, 2 входи та 5 виходів. Часто R7 використовується для розширення функціоналу у встановлених сигналізаціях. Пристрій підходить на системи 6 (V2) і 7 поколінь, а розміщується в салоні.
Популярні реле блокування StarLine, які зняті з виробництва
StarLine R5 – радіореле, що представляється певним аналогом R6 тільки для 5-го покоління. У пристрої було присутнє блокування двигуна. Зараз для сигналізацій 5-го покоління можна використовувати реле R4.
StarLine R3 – цифрове реле з аналогічним принципом роботи та функціоналом пристрою R4, бувши його попередником. Головна відмінність – відсутність захисту від вологи. Працювало R3 тільки з 4 поколінням систем StarLine.
StarLine R2 – радіореле для 4 покоління охоронних систем, що не працювало на Bluetooth частоті. Дивлячись на давність випуску, цілком зрозумілі рідкісні помилки у функціонуванні.
Професіоналізм StarLine в комплексному захисті транспорту від викрадення
Одночасне нівелювання вразливостей автомобіля та втілення потреб власника – можливості фахівців інтернет-магазину StarLine, чий досвід щодня поповнюється новими проєктами.
Однак усвідомленість рішення захистити свій транспорт покладається виключно на власників.